Durant aquest curs seguim amb el projecte sobre la lectura, tenir
un bon hàbit lector ajudarà a l’infant en l’adquisició de l’habilitat
comunicativa, comprensiva, creativa... Per tant, des de l’escola hi donem molta
importància a aquest tipus d’activitat de foment lector.
Alguns dels objectius d’aquest projecte són:
- Descobrir els llibres: manipular-los, fullejar-los, mirar-los, cuidar-los i llegir-los.
- Fer sorgir actituds positives cap a la lectura.
- Iniciar l’adquisició de l’hàbit de dedicar una estona a la lectura.
- Escoltar amb interès a la mestra quan llegeix en veu alta o quan explica una narració.
- Gaudir de la lectura.
- Escoltar als companys i mantenir el fil d’una conversa per parlar sobre un llibre.
- Aprendre a compartir la lectura.
Per
aconseguir tot això hem dedicat una hora setmanal per anar a la biblioteca i
realitzar diferents activitats:
1. El Drac Rac, la mascota de la nostra
biblioteca, ens presenta un llibre nou cada tres setmanes.
D’aquesta manera, cada llibre es treballa en tres sessions, ajudant a l’infant
a estructurar el seu pensament, adquirir i fixar els nous coneixements.
2. Iniciació a la lectura “silenciosa”:
per adquirir un bon hàbit lector és important tenir una bona pràctica i també
un model a seguir. Per això hem dedicat una estona a mirar i llegir llibres,
iniciant una lectura compartida, autònoma i “silenciosa” tant per part de
l’infant com de la mestra. Hem vist que a poc a poc els agrada el fet de mirar
àlbums il·lustrats i compartir-los; com també que les mestres, ens poséssim a
llegir-los amb ells i compartir aquest moment especial.
3. El camí lector, els àlbums
il·lustrats que més hem treballat a classe i aquells que hem contat d’una
manera especial, els hem aferrat al terra del passadís formant un camí
decoratiu que condueix des de cada classe fins a la biblioteca. Vol ser una
línia d’històries significatives que ens ajuda a recordar els contes...
Aquí teniu alguns exemples dels que hem treballat aquest curs: